piątek, 21 stycznia 2011

Naprawa zakończona - happy end ?


Miałem ciężki tydzień w pracy - dlatego nie dałem rady na bieżąco poinformować o rozwoju wypadków.

Otóż w środę rano odebrałem samochód z naprawy !!!


Zakład naprawczy przyjął auto w poniedziałek na podstawie oświadczenia Generali o przyjęciu odpowiedzialności.

Jak napisałem w środę samochód był już gotowy. Po naprawie auto wygląda bardzo przyzwoicie i nie dopatrzyłem się żadnych śladów - w końcu ciężko byłoby się czegoś dopatrzeć jeśli drzwi zostały wymienione ;-)

Jedynym mankamentem może być to, że "na razie" szyba chodzi ciężej i okno nie zamyka się po jednym wciśnięciu przycisku zamykania (gdyż mechanizm zamykający "wyczuwa" opór i przerywa zamykanie) - mam nadzieje, że to dlatego, że założone zostały nowe uszczelki ?

Oddając auto do naprawy miałem jeszcze obawy związane z tym, iż wycena naprawy wykonana przez Zakład Ubezpieczeń różniła się od kosztorysu Zakładu Napraw (ten drugi koszt był większy) ale dostałem informację z Zakładu Napraw, iż nie stanowi to problemu, gdyż Zakład Napraw współpracuje z Ubezpieczycielem i rozliczą się na podstawie kosztów faktycznych, poniesionych przez Zakład Napraw.
Rzeczoznawca z Generali prosił również Zakład o podesłanie wyceny wstępnej przed wykonaniem naprawy - gdy oddawałem auto okazało się, iż nie podesłali kosztorysu ale znów Zakład Napraw zapewnił mnie o współpracy i stwierdzili, że biorą wszystko na siebie i mam się nie przejmować...

Mam więc głęboką nadzieję, że temat można uznać za zamknięty.

Dziękuję wszystkim Czytelnikom. Dziękuję za udział w ankietach i dyskusje w komentarzach.

W ankiecie w której zapytałem się o spodziewany rezultat tej historii, przeważały pesymistyczne opinie:

aż 7 głosów z 11 obstawało przy twierdzeniu, iż ubezpieczyciel będzie przeciągał sprawę powyżej 90 dni.
Tylko 2 głosy z 11 twierdziły, iż sprawa zakończy się w ciągu 30 dni.

No cóż trzeba przyznać, że tym razem większość nie miała racji - udało się załatwić sprawę dość szybko.

Jedyną uwagę jaką mam do Ubezpieczyciela jest to, że szkoda, iż nie mają portalu dostępnego w Internecie, na którym po wprowadzeniu numeru sprawy (zgłoszenia), można by otrzymać aktualny stan rozpatrywania sprawy (coś jak śledzenie paczek kurierskich).
To z pewnością odciążyło by infolinię (do której ciężko się dodzwonić) a ponadto bieżące monitorowanie postępu spraw byłoby również dobre dla Kierownictwa Generali, które mogłoby weryfikować, czy nie ma opóźnień narażających Ubezpieczyciela na sankcje ustawowe. Być może wewnętrznie taki system jest ? Ja natomiast sugeruję, że udostępnienie takich informacji Klientom byłoby bardzo mile widziane i oszczędziło by sporo nerwów.

Co dalej ?

Zalegam jeszcze z jednym zestawieniem (obiecałem przygotować tabelkę i wykres w innym formacie: patrz komentarze do http://szkoda-z-oc-sprawcy.blogspot.com/2011/01/ubezpieczenia-oc-ktore-najlepsze.html).

Poza tym całkiem fajnie mi się pisze o tematach związanych z Ubezpieczeniami - dlatego nie planuję zamykać bloga - będę go rozwijał dalej i zamieszczał na nim interesujące informacje, związane z tematyką Ubezpieczeń na które natknę się w sieci...

Drodzy Czytelnicy, jeśli macie jakieś pomysły, pytania - piszcie, komentujcie - czekam również na Wasze propozycje.

10 komentarzy:

Szymon pisze...

jeśli potrzebujesz pomocy, to śmiało możesz pisać w sprawach związanych z ubezpieczeniami :) Pomogę Ci merytorycznie, jeśli będziesz miał taką potrzebę

Anonimowy pisze...

Szkoda z oc sprawcy ? wypadek komunikacyjny ? wypadek śmiertelny ? Pomagamy uzyskać najwyższe odszkodowania www.niezliagenci.pl

Wojciech Roszkowski pisze...

Bardzo fajnie, że całość zakończyła się pozytywnie i każdemu kierowcy tego trzeba życzyć. Dlatego tak ważne jest aby posiadać dobre ubezpieczenie OC na nasz pojazd. Ja za każdym razem korzystam z kalkulatora OC https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/i to właśnie dzięki niemu jetem w stanie uzyskać najbardziej korzystne składki na ubezpieczenie.

Monika Zawadzka pisze...

Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

Tomek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Marek Wołos pisze...

Całe szczęście, że wszystko zakończyło się dobrze i jestem przekonany, że właśnie tak powinny się kończyć wszelkie sprawy. Ważnym jest to, aby w takich sytuacjach mieć dobre ubezpieczenie. Dlatego ja za każdym razem kupuję je przez http://swiatubezpieczen.net.pl/ i jeszcze nigdy się na nich nie sparzyłem.

Dagmara Fafińska pisze...

Jeszcze mogę dodać od siebie, że jeśli chcemy mieć dobre ubezpieczenie OC to wcale długo nie trzeba czekać. Ja postawiłam przede wszystkim na współpracę z https://kioskpolis.pl/axa/ i jestem zdania, że jest to bardzo dobra oferta. Tym bardziej, że samych możliwości ubezpieczeń jest bardzo dużo.

Marek pisze...

Czasem troszkę trzeba się nagimnastykować, aby wszystko załatwić, dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego ubezpieczyciela. Ja myślę, że polecić Wam mogę kalkulator OC i AC https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod Skorzystajcie, a w razie ewentualnych stłuczek nie będzie żadnych problemów.

Pola pisze...

Dla kobiety najlepsze będzie auto małe, takie które pali niewiele, ale i na drodze trzyma się dobrze. A co do ubezpieczenia dla niego, to tutaj https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ polecam Wam wykupić, bo to szybkie i wygodne. Nie musicie szukać pojedynczych ofert na własną rękę. Kalkulator pokaże też najbardziej korzystne propozycje.

Mateusz Domański pisze...

Właśnie najważniejsze jest to aby nasz pojazd był zawsze sprawny i ja także od jakiegoś czasu skupiam się na tym aby jeździć bezpiecznie. W każdym razie gdy jakaś awaria przytrafi mi się na trasie to wiem, że pomoc drogowa http://www.pomocdrogowakrakow.pl/ na pewno zjawi się błyskawicznie.